Voor ondernemers

STA IN VOOR HET WELZIJN OP DE WERKVLOER

Een welzijnsbeleid IN de ONDERNEMING

Meer dan enkel een juridische kwestie

Een verplichting

De werkgever staat ervoor in dat er een welzijnsbeleid wordt gevoerd in de onderneming. Zoals bepaald in het koninklijk besluit inzake het welzijnsbeleid, is elke werkgever verantwoordelijk voor de structurele planmatige aanpak van preventie door middel van een dynamisch risicobeheersingssysteem.

Hij moet het algemeen beleid uitstippelen, instructies geven aan het leidinggevend personeel over de uitvoering van het beleid. Hij draagt daarvoor de volledige eindverantwoordelijkheid. 

Focus op jouw expertise

Als ondernemer heb je de kennis en kunde om je werkdomein perfect uit te voeren en het bedrijf te leiden. Dit is wat voor jou belangrijk is. Van alle wettelijke en juridische zaken rond preventie en veiligheid ben je daarom niet altijd op de hoogte. Hoewel je het zeer belangrijk vindt om zorg te dragen rond de gezondheid en het welzijn van je medewerkers en dat dit mede maakt dat je bedrijf naar een hoger niveau getild kan worden. Want je weet ook dat een veilige omgeving en een tevreden medewerker zijn job super zal uitvoeren. Maar hoe kan je deze uitgebreide, specifieke taak, het genoemde welzijnsbeleid, nu zo goed mogelijk uitvoeren?

Prevema-Consulting kan je hierin ondersteunen, begeleiden en taken uit uw handen nemen zodat je je kan richten waar uw onderneming voor staat en dat is vakwerk in jou expertise.

Get In Touch

Parkoever 3
3900 Pelt

+32 498 14 59 47
Marco@prevema-consulting.be